Förra året utvecklade Mira Network en karriäruppföljningsmodul i Mira CRM, tillsammans med Svenska handelshögskolan (Hanken). Deras drivkraft var att öka sin svarsprocent i den årliga finska karriärenkäten, för att därmed bidra till ökad statlig finansiering. Och precis så blev det – Hankens svarsprocent steg med två procent 2024. Hankens ökade svarsprocent ska ses i ljuset av att svarsprocenten nationellt ökade … Read More
Förbättrad hantering av födelsedagsurval i Mira CRM
Vi har uppdaterat funktionaliteten för systemurval som identifierar personer med födelsedagar inom specifika tidsramar och milstolpar (t.ex. 50-, 60-, och 100-årsdagar). Tidigare kunde urvalen påverkas av årsskiften och hantering av födelsedagar för personer födda på skottdagen. Nu fungerar dessa urval mer tillförlitligt och korrekt i alla situationer, inklusive vid skottår och övergången till ett nytt år. Vill ni veta mer … Read More
”Vi behöver verkligen förstå kundens behov och få en bra bild av deras arbetsprocesser”
Sommaren 2024 utvecklade vi en ny karriäruppföljningsmodul i Mira CRM, tillsammans med Svenska handelshögskolan (Hanken). Fokus låg på att underlätta deras arbete med den årliga finska karriäruppföljningsenkäten. Christian Dahlkvist, ansvarig för leverans och produktutveckling på Mira Network, berättar om det gemensamma utvecklingsarbetet. Hur och varför inleddes co-labbet med Hanken – Allt startade med att Mira Aarnivuo, vår kontaktperson på Hanken, … Read More
HOWITWORKS: Vy över förstagångsgivare i fundraisingmodulen
När man jobbar med fundraising är det ofta intressant att kunna se när någon donerar för allra första gången. I Mira har vi nu gjort detta enklare genom att utöka vår vy över gåvor till att inkludera information om förstagångsgivare. Vyn över gåvor lanserades för ett tag sedan och är en dynamisk översikt över gåvor i Mira. Den samlar information … Read More
FAQ: Varför kan man anmäla sig till evenemang flera gånger med samma e-postadress?
Detta är by design av säkerhetsskäl. Om vi, när en deltagare försöker anmäla sig, skulle visa upp ett meddelande om att denna e-postadress redan är anmäld, så skulle vem som helst kunna ta reda på om en viss e-postadress är anmäld. Detta skulle vara att läcka personuppgifter, vilket vi inte vill göra. Därför så finns det ingen spärr mot att … Read More
Säker behandling av personnummer – Mira CRM
(In English: Processing national identification numbers) Det är viktigt att behandla personnummer med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR) och de särskilda regler och skyddsåtgärder som gäller i de nordiska länderna. Hantering av nordiska personnummer, samordningsnummer och lokala varianter Personnummer i Mira CRM hanteras på personprofiler och listor, vid registreringar i olika sammanhang och vid integrationer med externa system såsom studieadministrativa system … Read More
“Each alumni who answers can be worth thousands of euros to us”
Finnish colleges and universities receive most of their funding from the state. The amount of funds they are allocated depends, among other things, on the outcome of an annual career follow-up survey. In the hope of improving its results, Hanken School of Economics (Hanken) has been involved in developing a new career follow-up module in Mira CRM. – Although the … Read More
Utföra åtgärder (blixten) i listor i Mira CRM
I listor över personer, och listor över anmälningar eller annat som kan kopplas till personer, så kan du utföra olika åtgärder, genom att klicka på knappen Åtgärder (blixt-ikonen). Vilka åtgärder som går att utföra beror på vilken lista det är, men i alla listor kan du Lägg till i statiskt urval (antingen ett befintligt eller nytt statiskt urval) Skicka e-post … Read More
Mira Dialogue – nyheten som tar dig från utskick till kommunikation
Hösten 2024 lanserar vi Mira Dialogue, som har utvecklats i samarbete med Malmö universitet. Nyheten vänder sig främst till dem som kommunicerar med flera målgrupper. Johan Johannesson, vår key account manager, berättar vad som är på gång. – Med Mira Dialogue går vi från att erbjuda bra möjligheter att sända e-post till att i stället kunna arbeta i ett mer … Read More
Malmö universitet har varit med och utvecklat Mira Dialogue
Mira Network har samarbetat med Malmö universitet sedan 2021. När universitetet uttryckte en önskan om att förenkla och individualisera kommunikationen med sina alumner, startade vi ett gemensamt co-labb. Resultatet blev Mira Dialogue – en nyhet som alla kunder nu kan dra nytta av. – Ett önskemål från vår sida var att vi ville stärka våra relationer med alumnerna, genom att … Read More