Agder Universitet skærper sin alumneindsats

Johan JohannessonDanmark nyhetsbrev

​​Universitetet i Agder, som ligger i det sydlige Norge, har samarbejdet med Mira Network siden 2018. I 2021 tog de næste skridt og har opdateret deres alumnesystem. Forventningen er, at de kan få mere værdi ud af deres alumner, hvis de får mere viden om dem.  “Vi kan blive bedre til at lave mere målrettede mails og invitationer, hvis medlemsdata … Read More

CRM-systemet effektiviserer og skaber overblik

Johan JohannessonDanmark nyhetsbrev

Brancheforeningen Giva Sverige startede et samarbejde med Mira i 2017 efter en udbudsrunde. Indtil da håndterede de primært deres medlemsorganisationer ved hjælp af et excelark. For Giva Sverige har samarbejdet med Mira betydet, at de har fået professionaliseret deres kommunikation ift. både medlemsorganisationer og andre interessenter. “Vi syntes, Mira virkede som den bedste løsning fordi de havde et medlemssystem, der … Read More

Det er blevet nemmere at sælge efteruddannelse for Uppsala Universitet

Johan JohannessonDanmark nyhetsbrev

Det kan være en lang og besværlig rejse at udskifte et gammelt CRM-system med et mere moderne. Det kan Pernilla Riben, IT-underviser ved Uppsala Universitet, skrive under på. Alligevel er hun meget tilfreds.  “Jeg er glad for det nye modul til efteruddannelsesområdet, faktisk meget glad! Det har været udfordrende, at den samlede proces har trukket ud. Til gengæld har vi … Read More

Alumni Engagement – ”Det du inte mäter kan du inte förbättra”

Johan Johannessonalumni, Alumni Relationer, Alumni Relations, Blog, CRM

Vad är alumnengagemang, hur kan det mätas och därefter användas för att skapa mer engagemang? Det diskuterades under ett webbinarium som Mira arrangerade den 9 november 2022. Mira presenterade också sin helt nya modell för att arbeta med just alumnengagemang. Johan Johannesson och Magnus Bratt från Mira var förmiddagens kunskapsbärare. Allt tog sin början i den centrala frågan: varför ska … Read More

FAQ: Hur gör jag för att skicka om ett tidigare skickat e-postmeddelande?

Johan JohannessonBlog, Email campaigns

Ibland behöver man skicka om ett tidigare skickat e-postmeddelande. I Mira är det enkelt att basera nytt e-postutskick på samma mottagare och/eller innehåll som ett tidigare skickat e-postmeddelande. Gör så här: Gå till utskicket, antingen från listan över tidigare gjorda utskick (E-post > Skickad e-post) eller från aktiviteten på personprofilen för en av mottagarna (klicka på utskickets namn, inte knappen … Read More

Nytt kvitto för evenemangsdeltagare

Johan JohannessonBlog, Event Management, Events

En viktig del när man anordnar ett online-evenemang är att det bifogas ett kvitto. Kvitton är viktiga av flera anledningar. För den som anmält sig är kvittot ett inköpsbevis för deltagandet och en specifikation på vad som köpts och hur mycket som betalats. Men ett kvitto är också viktigt för den som anordnar evenemanget eftersom det fungerar som dokumentation för … Read More

Nytt VFU-system spar tid och höjer verksamhetens kvalitet

Johan JohannessonBlog, CRM, Developemt, VFU

Verksamhetsförlagd utbildning (VFU) är en central del av lärarutbildningarna vid Högskolan Dalarna. När det var dags att ersätta det gamla IT-systemet för VFU-placeringar togs frågan därför på stort allvar. Efter en marknadsundersökning och ett statligt avrop gick uppdraget till Mira, som sjösatte det nya systemet våren 2022. – För oss är det helt nödvändigt att ett sådant här system fungerar. … Read More

HOWTO: Color rows in a query (beta)

Magnus BrattUncategorized

Sometimes you need to set different status for persons in a saved query, or track them through some kind of process. E.g. if you have a list of prospects to contact, and you need to keep track of to be contacted, is interested, and is not interested. In Mira you can set each row in a query to a predefined … Read More

Enklare redigera intern kommentar och se status på anmälningar till evenemang

Magnus BrattBlog, Event Management

Vi har gjort det enklare att redigera intern kommentar på anmälningar till evenemang. När du för musen över kolumnen Intern kommentar för en anmälan, kan du direkt klicka för att redigera den interna kommentaren för den anmälan. Den interna kommentaren är även med i rapporten TIPS: Den interna kommentaren kan även redigeras via funktionen för event check in. Vi har … Read More

Alumni Engagement Levels

Johan JohannessonAlumni Relationer, Alumni Relations

Många universitet och högskolor arbetar aktivt med alumnverksamhet.  Om du vill läsa mer kring varför det kan vara en god idé att ha en separat alumndatabas för verksamheten, läs gärna mer här. Något vi ofta hör från våra kunder är att det kan vara svårt att mäta effekten av alumnverksamheten och att säkerställa att man är på rätt väg. Ett … Read More