Chalmers förbättrar sin hantering av exjobbsannonser

Johan JohannessonBlog, Career Services

Från AlumniNet via en delvis hemsnickrad lösning för att nu landa i Miras exjobbsportal. Så lyder kortversionen om Chalmers arbete med digitala annonser för exjobb. Karriärrådgivare David Liljeros ser fram emot en mer överskådlig och proffsig lösning, med vinster för alla parter.  – Den lösning vi har just nu, som ligger på vår Studentportal och delvis byggts via SharePoint, fungerade … Read More

Kan jag använda Mira från min dator hemma? Från surfplatta eller mobil?

Johan JohannessonCRM, How-to

Om du eller dina kollegor behöver arbeta hemifrån så går det bra att använda Mira i alla fall. Om du inte minns ert Mira-systems webbadress, så hör av dig till Mira Live via chatten på www.mira.se. Om du har glömt ditt lösenord så finns det en funktion när du loggar in för att återställa ditt lösenord. Ditt användarnamn är i … Read More

Använd SMS för att nå ut snabbt och enkelt till många!

Johan JohannessonBlog, SMS

  Att skicka SMS är ett blixtsnabbt sätt att nå stora grupper av personer med information direkt i mobilen. SMS blir lästa i hög utsträckning, är en kommunikationsform som fungerar världen över och är perfekt för att påminna om kommande evenemang, seminarier eller kampanjer. Mira har en standardlösning för SMS-utskick som är busenkel att sätta upp och komma igång med. … Read More

Mira och det nya Coronaviruset (Covid-19)

Magnus BrattBlog

Med anledning av det nya Coronaviruset (Covid-19) tänkte vi informera om att Mira har öppet som vanligt. Från och med måndag 16/3 så arbetar samtliga medarbetare hemifrån, främst för att undvika kollektivtrafiken. Vi har goda förutsättningar och vana av att arbeta på distans och även under normala förhållanden så jobbar flera medarbetare på distans. Vår verksamhet med kundservice, kundprojekt och … Read More

Därför ska du gallra i din databas!

Johan JohannessonBlog, CRM, Event Management, GDPR, Uncategorized

Det finns flera anledningar till att det är viktigt att hålla din databas eller CRM-system uppdaterad och att ni har tydliga regler för hur ni upprätthåller en god datakvalitet . En viktig anledning är att utan god datakvalitet blir det svårt att nå ut till rätt målgrupp vid rätt tillfälle. Eller till och med svårt att definiera vad som är … Read More

Vem är egentligen alumn – del 2

Johan JohannessonAlumni Relationer, Alumni Relations, Blog, Externa Relationer

I en tidigare artikel här på bloggen tittade vi på hur olika universitet och högskolor resonerar kring vem som ska räknas som alumn.  Bland lärosäten i Norden finns idag ingen enhetlig regel för vilka som ska inkluderas i alumnverksamheten, men i stort sett alla lärosäten har någon sorts tanke och regelverk kring detta. Sammanfattningsvis finns i huvudsak fyra olika regler … Read More

Så använde jag Miras SMS-tjänst – Mira Aarnivuo, alumnkoordinator på Hanken

Johan JohannessonAlumni Relationer, Alumni Relations, Blog, Events

Vem är du och vad jobbar du med? Jag heter Mira Aarnivuo och jobbar på Hanken Svenska handelshögskolan. Hanken är Finlands enda fristående Handelshögskola och är ett av få lärosäten som har tre internationella ackrediteringar. Jag jobbar i teamet för externa relationer relationer som alumnkoordinator och är ansvarig för kommunikation och relationen med högskolans alumner. Vad är utmaningen i din … Read More

Mira’s 2019 Year In Review

Johan JohannessonAlumni Relations, Blog, CRM, Developemt, Email campaigns, ERM, Event Management

Looking back at 2019 in the past year, we want to take the opportunity to thank all our customers for a good collaboration and we look forward to an exciting 2020. It is very rewarding to work in the area of ​​higher education and be able to follow closely how higher education institutions in the Nordic countries are constantly developing … Read More

Upgrade of email sending infrastructure

Johan JohannessonBlog, Developemt, Email campaigns

We are upgrading the email sending infrastructure. This will enable us to improve performance of the activities tab in the person profile and also to collect and show more detailed click statistics for emails.  While we are migrating to the new infrastructure email statistics (opens, clicks, etc.) of previous sent emails might not be shown. When the migration is complete, … Read More

Förbättringar och ny funktionalitet under våren 2019

Johan JohannessonAlumni Relationer, Alumni Relations, CRM, External Relations

Det har varit en spännande vår där vi lanserat vår helt nya e-postmodul till alla våra kunder. Ett par kunder fick smygprova modulen under hösten, men det var först i början på året som vi släppte den till alla kunder. Under våren har vi sedan förbättrat modulen med ytterligare features som vi prioriterade bort i den första releasen.  Vi har … Read More