Hösten 2024 lanserar vi Mira Dialogue, som har utvecklats i samarbete med Malmö universitet. Nyheten vänder sig främst till dem som kommunicerar med flera målgrupper. Johan Johannesson, vår key account manager, berättar vad som är på gång.
– Med Mira Dialogue går vi från att erbjuda bra möjligheter att sända e-post till att i stället kunna arbeta i ett mer komplext och flexibelt kommunikationssystem. Vi kliver in på en ny arena, där våra kunder kan hantera ett stort antal prenumerationer och kommunicera med flera målgrupper. Andra fördelar är att en och samma mottagare kan prenumerera på flera olika publikationer och även välja vilka prenumerationer de vill ha. Även för administratörerna finns fördelar, de behöver nämligen inte hålla reda på olika mailmallar.
– Enkelt uttryckt kan man säga att vi går från utskick till kommunikation eller lite mer tekniskt: från ett mall-styrt till ett målgrupps-styrt system.
Varför har ni utvecklat Mira Dialogue?
– Malmö universitet kontaktade oss och berättade om sitt behov att kunna nå flera målgrupper. De ville fortsätta ha alla alumner i samma system, men kunna kommunicera med varje alumn-grupp separat. Deras behov stämde väl överens med våra och blev den katalysator som drev oss framåt, för att hitta en bra lösning. Malmö universitet blev ett bra case för oss och de behövde inte betala hela utvecklingskostnaden på egen hand.
Varför valde ni att göra utvecklingen som ett co-labb?
– För många år sedan utvecklade vi förbättringar i systemet utifrån våra egna idéer, vilket sällan blev bra. Därför bestämde vi oss för att i stället göra all vår utveckling utifrån våra kunders behov.
Hur går ett co-labb till?
– I ett gemensamt möte berättar kunden om sina behov och vilka möjligheter de saknar inom Mira CRM. I de flesta fall gör någon av oss en första idéskiss direkt på mötet. Därefter diskuterar vi igenom idén internt. Vi funderar på hur vi ska kunna täcka alla önskade behov, hur nyheten ska fungera för andra kunder och hur den stämmer överens med Mira CRM:s funktionalitet och tekniska struktur. Därefter börjar vi utveckla den nya funktionen lite i taget, lager för lager. Den involverade kunden får testa löpande och vara med och tycka till.
Hur berörs Mira Networks kunder av lanseringen?
– De som bara arbetar med en enda målgrupp kommer inte att märka någon skillnad alls. De som har flera målgrupper förs i höst över till den nya lösningen. Vår målsättning är att ingen ska få det sämre än de har det i dag.
Vill du veta mer om Mira Dialogue?
Missa då inte vårt webbinarium den 29 oktober, där även Magnus Lindqvist är med och berättar om hur de använder Mira Dialogue på Malmö universitet. Du kan anmäla dig till webbinariet här. Du kan också läsa mer om hur modulen funkar i vår HOWITWORKS-artikel som finns här
Skrivet av: Lotta Solding