Hur lägger jag till en ny intern användare?

Magnus Bratt

För att kunna lägga till en ny användare behöver du ha rättigheten Systemadministration.

Om den användaren inte redan finns som en personprofil i systemet, så behöver du först lägga till användaren som en person. I vänsternavigeringen, välj Personer > Lägg till person. Se till att ange personens e-postadress som kommer bli personens användarnamn.

På den nya användarens personprofil, gå till fliken Rättigheter, och markera vilka rättigheter hen ska ha. Se How does module based permissions work? för en översikt över de olika rättigheterna.

Klicka på Skicka lösenordsinställningsinstruktioner via e-post. Den nya användaren kommer då få ett mail med en länk för att skapa ett nytt lösenord och logga in.

Fliken Rättigheter

Notera:

  • Med Single Sign On för interna användare så går det att konfigurera Mira så att interna användare skapas automatiskt baserat på rättigheter i ert centrala användarhanteringssystem eller inloggningstjänst (“ADFS”, “BAS”, med flera namn).

 

Was this article helpful?

Related Articles