Hallå där Gabrielle Göthberg von Troil …

Johan JohannessonBlog, CRM, Uncategorized

… hur arbetar ni på Giva Sverige med Mira CRM?

– Vi är just nu nio personer på vårt kansli och vi använder Mira CRM allihop, varje dag. Jag använder mest evenemangsmodulen men gör också ofta urval och e-postutskick. Giva Sverige arrangerar cirka 90 event per år, allt från korta webbinarier till tvådagarskonferenser för 500 deltagare. Vi hade aldrig klarat att hantera allt detta utan Mira CRM. Vi hade inte heller klarat oss utan Miras support. De svarar snabbt och jag får alltid bra svar.

Jag tolkar ditt svar som att ni är nöjda. Vad uppskattar du mest?
– Vi är supernöjda! Jag gillar framför allt den överblick systemet ger. Det gör mitt arbete enkelt och tydligt. Grundstrukturen är bra och användbar. Utifrån den kan jag bygga min egen struktur, mitt eget CRM-träd. Jag uppskattar att systemet är avancerat och samtidigt användarvänligt.

Hur länge har du arbetat på Giva Sverige och hur var det att lära sig Mira CRM?
– Jag har varit här i drygt ett år och när jag kom hit tog det mig någon dag att förstå systemet och sedan ungefär en vecka att bli självgående.

Vad är det roligaste med att vara utbildningsansvarig och projektledare på Giva Sverige?
– Jag tycker att det är otroligt kul att arbeta med våra utbildningar och aktiviteter. Jag uppskattar att få träffa medlemmar eller externa kontakter. Att få vara med och sprida kunskap är inspirerande och ger mig energi. När jag är med på konferenser och möten slås jag av hur betydelsefullt det fysiska mötet är. Många vill träffas, utveckla sig själva och sin organisation samt lära sig nytt. Jag tycker om att få vara en positiv kraft och vara med och driva detta framåt! Dessutom lär jag mig samtidigt mycket själv.

Varför behöver ni på Giva Sverige ett CRM?
– Vem behöver inte ett CRM undrar jag? Den som ännu inte upptäckt detta har något fantastiskt kvar att inse. Om vi fortfarande hade arbetat med Excelfiler, som mina kollegor gjorde fram till för några år sedan, hade vi med dagens arbetsbelastning haft ungefär 270 Excelark att arbeta med parallellt. Nu hanterar vi i stället allt i Mira CRM och kan göra flera saker parallellt, arbeta mer effektivt och får mindre administration än vi hade innan. Mira CRM fungerar som en databas, vilket innebär att om min dator skulle paja så är inte allt mitt arbete borta.

Vad har Giva Sverige vunnit på att arbeta med Mira CRM?
– Med Mira CRM har vi alla ett gemensamt system, där vi både kan titta bakåt och planera framåt. Som organisation kan vi därmed arbeta mer effektivt och lätta på arbetsbelastningen för många av oss. Det leder i sin tur leder till en trevligare arbetsmiljö! Jag tycker också att kommunikationen med kollegorna underlättas – alla på kansliet använder Mira CRM och vi kan därför enkelt kommunicera runt gemensamma frågor. I och med att vi effektiviserat vår interna process så kan även våra externa processer bli mer effektiva. Med uppdaterade adresslistor är det enklare att skapa bra relationer till våra medlemmar.

Slutligen, finns det något du saknar i Mira CRM?
– Det hade inte varit så dumt att få upp notiser i systemet för att informera mig om vad som hänt sen sist. Till exempel att ”Nu har du fått in tio nya anmälningar” eller en avisering om att en person verkar vara anmäld två gånger till ett event.

Fakta
Här kan du läsa mer om Giva Sverige

Skrivet av: Lotta Solding