Vem är du och vad jobbar du med?
Jag heter Elinor och jobbar på Nackademin. Nackademin är ett utbildningsföretag som bedriver yrkeshögskola och utbildningar för näringslivet. Jag jobbar i marknadsteamet och är ansvarig för vårt arbete med att lämna anbud om att få bedriva utbildningar till Myndigheten för yrkeshögskolan. Vi arbetar i ett team som lämnar anbud två gånger per år.
Vad är utmaningen i ditt roll?
För att få uppdraget att bedriva en utbildning så behöver vi ha med oss företag som ska lämna en “avsiktsförklaring” om att de har behov att rekrytera den kompetens som vi vill utbilda. Tidigare använde vi en kombination av Excel och enkäter i SurveyMonkey för att få in underlaget och hålla reda på alla kontakter. Det blir många kontakter och det tog mycket tid.
Men eftersom vårt vårt nätverk är en av Nackademins stora styrkor och det är viktigt att vi vårdar vårt nätverk väl så var det ändå välinvesterad tid för oss.
På vilket sätt använder du Mira CRM?
Med CRM-funktionerna i Mira CRM så kan jag se vilka personer på företag vi haft kontakt med tidigare, vi kan logga och se vad vi sagt tidigare. Dessutom kan jag också se vilka kontakter mina kollegor på andra avdelningar haft. Sen så har vi tillsammans med Mira utvecklat en specialfunktion för att samla in avsiktsförklaringar. Det innebär att vi nu har stöd för hela processen:
- Vi kan hålla reda på alla externa kontakter som ska medverka i anbud
- Vi kan skicka ut uppmaning/inbjudan om att fylla i avsiktsförklaring
- Medverkande från företagen kan fylla i sin avsiktsförklaring och den finns direkt sammanställd i Mira.
- Vi kan lätt se vilka som har svarat och vilka vi behöver påminna.
Det är väldigt smidigt och lättöverskådligt.
Vad tycker du är det bästa med att använda Mira?
Hela teamet är väldigt nöjda. Vi spar mycket tid, och får bättre kvalitet. Dessutom kan vi numera mycket lättare hjälpa varandra ifall någon skulle bli sjuk.
Och vi kan se till att vi hanterar alla personuppgifter korrekt sätt.