Vad kan göra att en organisationsanvändare inte kan logga in för att hantera sina studentuppdrag?

Följande anledningar kan ligga till grund för att en organisationsanvändare hör av sig och säger att de inte kan logga in för att hantera sina studentuppdrag.

  1. Den unika länken som man får när man fyller i sin e-post address är endast giltig i 24h. Har tiden passerat måste man beställa en ny länk. Försöker man använda en gammal länk får man ett meddelande som talar om att länken är gammal.
  2. Personens ansökan är ännu inte godkänd. Då får man se ett meddelande om att man har en ansökan som är under behandling.
  3. Personens e-post address är kopplad till en person som inte har rollen studentuppdragsanvändare. Då kommer personen till sidan för att göra en ny ansökan.
  4. Personen försöker använda en e-post address som inte är samma varken som den som användes vid ansökan eller på en personprofil. Då kommer personen till sidan för att ansöka igen.

Observera att ovan även gäller för huvudadministratörer som vill se den vy som organisationanvändare använder.

Information att använda till organisationsanvändare

Du loggar in till dina studentuppdrag här http://try.mira.se/StudentAssignment/se/Admin/Login

Där får du fylla i din e-post adress och kommer då få en länk skickad till dig. Länken är unik för dig och du kan använda den för att logga in i 24h.

Om du inte redan har lagt upp studentuppdrag kommer du komma direkt till sidan för att dels lägga upp ett studentuppdrag och samtidigt ansöka om rätten att lägga upp studentuppdrag i framtiden. Din ansökan behandlas av en administratör och när den är godkänd kan du i framtiden logga in och lägga upp fler studentuppdrag direkt.

Was this article helpful?

Related Articles