Vi förbättrar vår kundsupport genom att integrera med Intercom

Johan JohannessonBlog, Uncategorized

Det är väldigt viktigt för oss att våra användare enkelt kan kontakta oss för att ge  feedback och rapportera in eventuella ärenden. Vi använder oss sedan tidigare av kundsupport både via e-post och telefon och nu har vi tagit ytterligare ett steg att förbättra vår kundservice och integrerat med Intercom för att erbjuda live-chatt till alla våra användare!

Du som är en användare av våra system kanske redan har sett en chatt-ikon längst ner i högra hörnet när du är inloggad? Det är vår integration med Intercom och vårt nyaste verktyg för att ge dig en bättre helhetsupplevelse av Mira. Intercom är i grund ett live-chatsystem vi integrerat i alla våra system och som låter dig som användare kontakta oss direkt med frågor och synpunkter. Det är tillgängligt för alla som är inloggade in i våra system och skickar omedelbart vidare dina frågor till vårt supportteam. Vi har nu testat chattfunktionen i ett par månader och har under den noterat att interaktionerna med våra användare ökat markant. Vi har också kunnat nå ut till många fler personer än tidigare då vi nu har möjlighet till dialog inte bara med  systemansvariga utan alla som arbetar i systemet.

Använd live-chatten för att direkt höra av dig till oss om du har frågor eller hittar något som supporten måste hantera

 

Klicka på ikonen i det nedre högra hörnet för att skriva in ditt meddelande och chatta direkt med oss. Chatt-ikonen följer med oavsett vart du är i systemet och du kan antingen fortsätta tidigare konversationer eller starta en helt ny. Vi som arbetar med kundrelationer svarar oftast inom en kvart och vi blir glada för alla frågor och synpunkter som kommer så var inte rädd att för att höra av dig!

Framöver kommer vi titta på ytterligare smarta sätt att använda Intercom för att direkt kommunicera viktig information till alla användare. Till exempel kan man tänka sig att vi lägger upp ett bibliotek med FAQ-artiklar om hur vårt system fungerar som blir tillgängliga för alla via chatten eller att vi använder automatiska meddelanden för att tipsa om ny funktionalitet.

Om du är en av de som använt chatten är vi nyfikna på vad du tycker om den. Hör gärna av dig med synpunkter vad som funkar bra eller vad som kan förbättras. Om du är en av de som ännu inte testat vår chattfunktion, ge den ett försök nästa gång du undrar över något. Vill ringa oss eller maila in går det självklart också bra. Du kan nå oss antingen via live@mira.se eller på telefon 08 412 84 01.