Snart lanseras vår nya e-postmodul!

Johan JohannessonBlog, CRM, Email campaigns, Uncategorized

Att skicka e-post är det vanligaste sättet våra kunder kommunicerar med sina målgrupper, oavsett om det rör sig om alumner, studenter eller kursdeltagare. Under hösten kommer vi ta nästa steg och uppgradera vårt modul som hanterar e-postutskick och kampanjer.

Möjligheten att kunna integrera ett CRM med en modul för e-postkommunikation ger flera fördelar. För det första blir det enklare att följa upp gjorda utskick och bygga relationer med sin målgrupp eftersom de skickade meddelandena loggas automatiskt som kontaktnoteringar i systemet För det andra kan man enkelt inkludera dynamiska fält som {{förnamn}} or {{kontaktadress}} i sina meddelanden som hämtar korrekt data direkt från databasen och sätter en personlig touch på utskicken. Sist men inte minst blir hanteringen av utskicket enklare eftersom man både kan göra urvalet av sin målgrupp och själva utskicket i ett och samma system.

Skicka designade, skräddarsydda och responsiva e-postmeddelanden med Mira.

Vår nuvarande e-postmodulen har nu ett par år på nacken och när jag använder den idag känns den i vissa avseenden föråldrad. Tack vare värdefull feedback från våra kunder har vi kunnat arbeta om modulen så att vi behåller alla de fördelar som finns med att integrera e-post med ett CRM och samtidigt lyfter modulen med mer modernt användargränssnitt och funktioner.

Några av de saker som förbättrats i den nya modulen är bland annat

  • Vi har förenklat processen att skapa e-postkampanjer. Välj en mottagare, en mall och börja skriv. Med väldigt få klick kan du nu skapa, arbeta och skicka iväg dina kampanjer. Våra nya mallar gör det enkelt att rikta in dig mot rätt målgrupp
  • Vi har förenklat editorn för att öka användarvänligheten. Feedback vi fått har visat att det inte alltid varit enkelt att arbeta med designelement som bilder och videos. Detta har vi nu åtgärdat och du kan nu inkludera formatering, bilder, videos och call-to-actionknappar för att designa dina utskick.
  • Vi har gjort våra designmallar mer responsiva för att säkerställa att e-post som skickas från våra system går att öppna och ser bra ut oavsett vilken plattform som används för att öppna dem.
  •  Vi har förbättrat möjligheten att följa upp sina utskick för att kunna följa klick- och öppningsstatistik på varje utskick.

Nästa steg för oss är att fortsätta testning med några utvalda pilotkunder för att sedan lansera modulen brett i månadsskiftet oktober/november. Vill du veta mer? Hör i så fall av dig till mig på johan.johannesson@mira.se